31/3

Om det är nån dag ni vill vara avundsjuka på oss så är idag en bra dag. Idag har vi gjort något som Rasmus har velat göra länge. Snorklat i Stora Barriärrevet!
 
Rasmus sa såhär efteråt: "det var så underbart att det inte går att förklara". Ni får åka hit och göra det själva helt enkelt!
 
Det vanligaste stället att göra det på är Cairns. Men vi valde att istället göra det i Mission Beach. Mindre turistigt och vi hittade ett i sammanhanget billigt ställe. Ett  väldigt litet företag och med en liten båt. Så de tar bara ut 12 personer åt gången. Skönt att vara en mindre grupp!
 
Jag som inte riktigt visste vad jag skulle kunna förvänta mig fick ett riktigt wow moment första gången jag kom i vattnet  (det fick tydligen Rasmus också sa han nu). Det var verkligen obeskrivligt häftigt. Vi såg massa häftiga fiskar och färgglada korallrev och annat häftigt. Rasmus såg till och med en (ofarlig) haj! Riktigt coolt. Vi var i på tre olika ställen som alla var lite olika. 
 
Det här hamnade definitivt på min lista! Jag tyckte nästan att det var häftigare än att simma med delfiner! Kanske för att jag inte hade någon aning om vad jag kunde förvänta mig här. Jag har ju sett lite bilder men det är såklart inte alls samma sak. Nej om ni någon gång är i Australien se till att se barriärrevet!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Anna och Stora världen

Nu på Nya Zeeland

RSS 2.0