25/3

Jag hade ett inlägg uttänkt i huvudet länge. Vad jag skulle skriva innan vi lämnade landet. Men sen var jag alldeles för trött för att orka skriva. Så vi skiter i det. Det kanske kommer någon annan gång. Man vet aldrig. Jag sov två och en halv timme igår, inte sammanhängande. Mysigt!
 
Flyget tog ju bara tre timmar. Jag och Rasmus kollade på varsin film så tiden gick fort. Väldigt smidig flygresa var det. När vi kom fram i Sydney hade jag räknat med köer. Och med NZ biohazard procedurer så trodde jag att det skulle ta en himla tid också. 
 
Det var inga köer alls och vi gick genom customs på två sekunder. Och det är nästan inte en underdrift. Biohazard var ett skämt jämfört med NZ. Vilket jag visserligen var väldigt glad för. Vi hade lite saker vi var osäkra på om vi fick ta in i landet. Vi frågade om dem och det var inga problem och så var vi igenom där på två sekunder med. 
 
Sen blev vi upphämtade och körda till stället där vi skulle hämta upp hyrbilen. Både jag och Rasmus var väldigt imponerade av alla finesser i bilen. Sånt som att ACn faktiskt fungerade! Och man behöver inte sätta nyckeln i låset för att låsa upp den! Fantastiskt. Dock gick den inte alls att sova i som vi hade hoppats. Men vi fick ett tält på vandrarhemmet som nån hade lämnat så det löser sig nog! Jag kan nog sova okej i bilen iaf och Rasmus har sin hängmatta med så det löser sig alltid på något sätt. 
 
Vi kom till vandrarhemmet vid sex tiden. Rätt trevligt ställe. Två nätter ska  vi bo här. Vi var sä trötta igår så vi köpte bara pizza och gick och la oss ungefär. 
 
Idag ska vi gå runt lite i Sydney. Allt (inklusive mataffärer) är stängt pga långfredag. Men lite gratis sightseeing ska vi väl ändå kunna göra tänker jag. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Anna och Stora världen

Nu på Nya Zeeland

RSS 2.0