8/4

Klockan är sex på morgonen, hehe. Efter sex tycker jag att det är okej att gå upp. Vi somnar liksom runt nio varje kväll så... som vilka pensionärer som helst (utom min mormor då). Haha, vet faktiskt inte varför vi sover så konstiga tider. Men, men.
 
Igår hade vi en kolla på djur dag. Vi åkte till Rockhampton där det finns ett gratis zoo. Ett väldigt trevligt zoo var det! Fanns en hel massa djur. Bla såg vi en cassowarie som jag inte ens visste vad det var tills för ungefär en vecka sen då Rasmus började prata om dem. Lite kul att vi sett ordet lite överallt nu. 
 
Vi såg även jättesöta wombats! Så himla roligt djur ju! Och koalor som satt och sov i träden. Och krokodiler. Och en hel del annat...
 
Vi såg när chimpanserna blev matade också. De betedde sig jätteroligt. Började visa upp sig och hoppa runt och...apa... sig. Tycker att de är så läskigt lika människor! En kom fram till en annan och ville bli kliad. Och han gjorde precis som jag gör när jag vill ha gos av Rasmus...
 
Eftersom vi kör på "vi har inga pengar men YOLO" så åt vi mat i botaniska trädgården där parken låg. Vädligt gott! Och hade sällskap av två olika häftiga vilda fåglar. Djurlivet i Australien är väldigt häftigt! 
 
Nu har vi bott på ett reststopp över natten. Vi hittade en fästing på Rasmus med men den fick jag bort. Så de ska han väl inte dö av. Usch vad äckliga dem är! Vi har inte sett någon mer på någon av oss men vi får försöka vara lite mer försiktiga och uppmärksamma nu!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Anna och Stora världen

Nu på Nya Zeeland

RSS 2.0