21/4

Jag är jättetrött och borde sova. Dels för att vi ska upl relativt tidigt imorgon. Dels för att klockan är två på natten Sydney tid. Och jag sov bara fem och en halv timme igår och det är för lite för mig.
 
Men alltså vilken jäkla dag vi har haft idag! Usch!
 
Vi lämnade vandrarhemmet vid en 20 över sex sådär för att lämna tillbak hyrbilen (som vanligt lite senare än planerat). Eftersom det var så tidigt lämnade vi bilen i ett bemannat garage och de körde oss sen till flygplatsen. Att hitta dit var inte det lättaste och Rasmus blev jätteirriterad på all biltrafik!
 
Vi kom i alla fall till flygplatsen sådär en två timmar innan som man ska. Vi ställde oss i kö till check-in kanske tio minuter senare. Det var inte supermycket kö, men ALLA krånglade! Det tog oss på fullaste allvar uppemot en 50 minuter bara att checka in! Rasmus fick fylla i ett papper också att han tog på sig allt ansvar om han fick i sig nötter. 
 
Helt plötsligt hade vi bara en dryg halvtimme att ta oss genom security och till gaten. Och security tog givetvis också lång tid! Så väldigt segt! Vi var liksom genom security när vårat flyg skulle börja boarda. Och då skulle jag väljas ut att slumpmässigt kollas lite noggranna (a.k.a de vevade med något i mina väskor och över mig). Det blev lite för mycket för mitt stressade, trötta och hungriga jag. Rasmus frågade om de kunde kolla honom istället men det gick INTE. Och jag kände lite att vi har samma bagage det bara råkade bli så att vi tog de två väskor vi hade. Spela roll liksom. Men, men. 
 
Vår boarding började lite sent som tur var och vi hann gå på toa och köpa dricka. Skönt! Men det blev absolut inget ta det lugnt och hinna äta frukost som jag hoppats. 
 
Själva flygningen gick jättebra. Det kändes inte alls som nio timmar eller hur lång den nu var. Jag hann se på tre filmer. Först the Girl King (eller nåt sånt). En film på engelska med (av namnen att dömma) många svenska skådespelare och en finsk regissör. Den handlade iaf om drottning Kristina. Det känns som att filmen hade kunnat bli väldigt bra men den hade fokus på fel saker enligt mig. Sen såg jag filmen Pan som är en typisk sån film som jag gillar. Och så insidan ut som jag tänkt se länge. Bra den med!
 
Jag gillar verkligen att flyga Cathay Pacific. Bra in flight entertainment och bra mat för att vara flygplansmat. Trevlig personal och så också. Verkligen ett flygbolag jag skulle rekomendera! Jag och Rasmus hade två platser vid fönstret där vi satt själva nu. Skönt!
 
När vi kom fram till Hong Kong gick det rätt snabbt fram tills vi kom fram till bagageutlämmningen. Där tog det stopp för Rasmus väska kom inte. Vi fick iaf bra hjälp av personal på plats som lovade att ringa så fort den hittats och sen skicka den till hotellet. Suck på det! Men vi fick 30 kg mindre att släpa på. (Rasmus väska var precis på gränsen, den vägde 29.5!) Vi tog det enkla alternativet och tog en taxi in till hotellet. Väldigt skönt! Rasmus som bara sovit en timme i natt somnade i taxin. Inte under nio timmars flygningen för då var han inte "trött" men under 30 min taxifärd, då somnade!
 
Hotellrummet är ett vanligt enkelt hotellrum men för oss känns det som värsta lyxen! Lite hård säng bara. Vi bor på 28e våningen så har ändå lite häftig utsikt över stan (ska bli kul att se i dagsljus imorgon). Vi kom ju hit rätt sent så vi tog bara och köpte mat och sen vilade vi på hotellrummet. För någon timme sedan ringde de från lobbyn. Då hade Rasmus väska kommit dit! Skönt att de hittade den så snabbt. 
 
Nu borde vi sova som sagt. Ska upp igen om sju timmar!
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Anna och Stora världen

Nu på Nya Zeeland

RSS 2.0