1/1

Har tydligen glömt att jag har en blogg har jag fått reda på. Men det är inte helt mitt fel. Det är så jobbigt att skriva på mobilen och på datorn får jag inte internet. och dessutom rullar dagarna mest på här. Men lite har vi ju gjort. 
 
Häromveckan var vi iväg och kollade på Blue Penguins. Världens minsta pingvinsort. De var otroligt söta! De har en koloni i Oamaru där de byggt bon till dem. Så där kommer de upp på kvällen för att sova. Och göra annat som pingviner gör... var iaf väldigt kul att se dem. En av dem var förvirrad och gick åt helt andra håll än de andra. Han döpte vi till Arvid!
 
Dagen efter det var julafton, fast vi hade bestämt oss för att fira först dagen efter. Rasmus spenderade nämligen större delen av dagen i bilen. Anders  (hans pappappa) kom äntligen hit efter massa krångel! Res inte med SAS är allt vi säger om det. 
 
På juldagen började vi dagen med frukost och paketöppning. Jag hade precis lyckats med att inte avslöja Rasmus present för honom. Jag är ju inte så bra på sånt... sen jobbade vi lite och sen lagade jag mat resten av dagen typ. Anders fick grilla. Vi hade typ mat till alla på hela campingen. Men varför inte. Riktigt trevlig julafton blev det. 
 
Sen har det inte hänt så mycket. Det har mest rullat på. Vi har jobbat. Utforskat Oamaru lite. 
 
Igår på nyårsafton jobbade vi. Han ordnar nämligen lite quizkväll varje år för sina gäster. Rätt trevligt. Vi var med och hjälpte och rätta och jag läste upp lite frågor med. Lite jobbigt var det att jag vaknade på morgonen och knappt hade röst. Jag skulle ju köra check-ins med. Men den höll hela dagen fast idag kan jag inte påstå att den finns där. 
 
Idag fick vi sovmorgon och börjar en halvtimme senare än vanligt. Sen kan vi återgå till och sova. 
 
Gott nytt år alla!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Anna och Stora världen

Nu på Nya Zeeland

RSS 2.0