5/4

Om vi börjar med eftermiddagen igår. För att då kan jag iaf avsluta inlägget på ett bra sätt! Det var nästan roligt hur mycket saker som gick fel. Mest för att det bara var småsaker. Men otroligt irriterande också. Vi får ta nya tag idag. 
 
Till att börja med så skulle vi trimma Rasmus hår och jag kollade väldigt noggrant så att den stod på rätt cm. Mest för att Rasmus klagat på att allt gick fel när han skulle göra nudlar. Och det gick hur bra som helst. Men när vi var klara så såg jag några hårstrån som stod upp. Rasmus gav mig rakapparaten och jag körde på. Bara det att nu stod den inte rätt och jag glömde kolla... Men det löste sig och såg inte så dumt ut faktiskt. Skönt det!
 
Sen låg vi i och vid poolen i några timmar. Jätteskönt!
 
På kvällen tänkte vi kosta på oss och äta ute för första gången. Det ligger ett ställe här brevid som skulle vara gott så dit gick vi. När vi var påväg kunde vi höra brandbilar och ju närmare vi kom hörde vi även ett brandlarm som gick av. Vi insåg att det kom från köpcentrumet som låg mittemot restaurang, med en parkering imellan. Men det verkade inte så farligt, mest lite rök liksom och restaurangen var öppen. Så vi gick in och beställde och betalade för förrätt, mat och dricka. Förätten kom in. Och vi åt i lugn och ro (till ljudet av sirener). När vi ätit förrätten uppotäckte vi att det slog upp lågor från köpcentrumet! Till saken hör här att jag är jätte, jätterädd för eld. Tänk mer fobi än rädsla liksom. Jag är bättre nu men det har varit ett allvarligt problem. Så jag fick ju nästan lite panikattack där. Iaf, inget att göra något åt! Men precis när vi fått in huvudrätten så blev vi tillsagda att evakuera.  Så vi fick ta med maten och äta den (kall) på campingen. Kändes väldigt tråkigt och typiskt när vi för en gångs skull kostade på oss mat. 
 
MEN jag inser givetvis att vi inte på något sätt är värsta offren i det här och tycker väldigt mycket mer synd om butiksägare och så vidare. Självklart. Det hade tydligen startat i Target och när vi gick var hela affären helt i lågor. Läste nu på morgonen att de hade lyckats begränsa det till västra sidan av köpcentrumet iaf. Men det var rätt mycket affärer som brann ned. Och några banker också. Och ett konstgalleri, så det är ju helt oersättligt, väldigt tråkigt! Och en deli som redan brunnit ned en gång.
 
http://www.whitsundaytimes.com.au/news/structure-fire-destroys-whitsunday-shopping-centre/2984663/
 
 
MEN, vi hade iaf en bra morgon! Jag sa ju att vi hade bokat något roligt. Nämligen en jetskitour! Runt bland några öar i Whitsunday. Jag och Rasmus valde att dela på en jetski så att en satt som passagerare. Ibland tror jag att det är bra att jag bokar saker och inte inser hur läskigt det kommer vara förens jag redan gör dem. Jetski var mycket läskigare än vad både jag och Rasmus trodde. Men också himla, himla kul! Tydligen var det rätt höga vågor när vi var ute också. Rasmus körde mesta av tiden. Jag satt bakom och var rädd och njöt av det om var annat, Ni som känner Rasmus kan ju gissa att han inte tog det lugnt!
 
Vi stannade till på en ö och där bytte vi. Sammanlagt tror jag vi hade 2 timmar på vattnet och jag körde nog en 40 minuter av dem iaf. Men det kändes bäst att byta så eftersom Rasmus vågar köra fortare också, hehe. Jag var jätterädd i början och det gick väldigt långsamt! Men kul var det. Jag vill köpa en jetski när vi kommer hem nu. Rasmus har sagt att det är okej. Jag började dock i ganska höga vågor så inte så konstigt att jag blev rädd. De andra drog ifrån mig ganska snabbt, hehe. 
 
Om ni någon gång får chansen att åka jetski kan jag verkligen rekomendera det, himla kul! Men jag har hemsk träningsvärk idag! Min rygg är död. Vet inte riktigt vad jag gjort. Spände mig väl antar jag.
 
Nu ska vi packa ihop oss och åka vidare! (Hur många meningar har jag börjat med men nu igentligen? Inte bästa svenskan kanske)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Anna och Stora världen

Nu på Nya Zeeland

RSS 2.0