20/4

Eftersom som vi lämnar den här änden av världen imorgon. (Usch och fy och hur gick det till? Också min flygrädsla/airportsress gör mig övertygad om att allt kommer gå fel och att planet kommer krascha. Har jag sagt att det ska åska när vi lämnar Hong Kong?)  I all fall. Här kommer det alltså en liten lista på saker jag kommer att sakna i matväg:
 
-Fish'n'chips. Överallt. Hur är detta inte en sak i Sverige? Så mycket godare än annan snabbmat!  Och oftast rätt billgt med. 
 
- Pizzabröd/bröd med ost och bacon. Så enkelt och billigt när man inte orkar laga mat.
 
- 5 dollar pizza. För billigt liksom!
 
- Shapes med ostsmak. Mest för att det smakar ungefär som cheez it's
 
- Cider med smak av Feoija. Goes without saying.
 
- Tim Tams. Obviously
 
- Whittakers choklad. Finns ingen godare!
 
Kommer säkert komma på ännu fler senare!
 
Och här kommer listan på saker vi vill äta när vi kommer hem.
 
- Pappas korvstroganoff (säger Anna Rasmus saknar  korvstroganoff i allmänhet). 
 
- Lösgodis!!! (Säger Anna igen. Rasmus bryr sig inte lika mycket. Jag räknar med ett stopp på vägen hem...)
 
-Svensk pizza 
 
- Bruna bönor. Säger Rasmus. Anna undrar vem som kan längta efter det? Vet ni hur mycket bönor i tomatsås han äter här? 
 
- Risgrynsgröt. Säger Anna. Rasmus klarar sig utan. 
 
Det är det jag kommer på nu iaf!
 
Annars idag har vår packning gått ovanligt bra. Klockan är bara nio och jag tror att I stort sett allt är nere! Jag tycker vi är jätteduktiga såklart. Alla väskor  (utom en carry-on) låg fint under gränsen. Så vi la ner lite mer i Rasmus väska och hux-flux hade han lite övervikt! Förhoppningsvis går det bra. I värsta fall får vi betala lite extra. Jag blev ändå förvånad över hur mycket plats vi hade (men nu är allt proppfullt) och hur lite det vägde. Jag trodde att det skulle vara värre!
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Anna och Stora världen

Nu på Nya Zeeland

RSS 2.0