16/4

Igår hade vi inget internet men däremot hade vi en jättebra dag! 
 
Vi var nämligen iväg till Currumbin Wildlife Sanctuary! Vu började dagen med att klappa och mata kängurus. De hade ett stort område där man kunde gå in och hänga med dem.
 
Sen gjorde vi Treetop Challenge! Som en hinderbana uppe i träden typ. Hur kul som helst var det! Jag var jättemodig och tyckte inte att det var speciellt läskigt alls ofta. Dock gjorde jag bara röda och gröna banan. De fick räcka. Jag hade lite för mycket ont i armarna för den svarta! Fast Rasmus gjorde den svarta också. Sen gjorde vi båda en som "bara" var tre linbanor. Den längsta gick över krokodilerna! Skitkul var det!  Rasmus utmanade sig själv i hur snabbt han kunde göra banorna, hehe. 
 
Efter det kollade vi på lite fler djur. Bla en Cadsowary. Så himla rolig fågel! Vi fick se när den blev matad. Och träskängurus såg vi också. Jag visste inte ens att det fanns! Vi såg också när krokodilerna blev matade och Rasmus höll i en bebis. 
 
Vi såg också deras frer flight bird show. Vi fick se massa häftiga fåglar! Min favorit var nog den stora pelikanen. Den kändes inte ens riktig! Efteråt kunde man få betala för att få ha en örn på handen och få ett foto. Rasmus tittade på mig och bara "får jag, får jag, får jag".  Jättehäftigt tyckte han att det var. 
 
På eftermiddagen hade vi bokat in oss på "Koala Experience". Så vi fick gå in i ett av Koalornas burar där de satt och sov. Tror de sa att de har 53 koalor sammanlagt! Vet inte hur många det var där vi var. Men runt en tio. Hon som har huvudansvar för dem berättade lite om dem och så. Sen väckte hon en som heter Rocher. Alla tre åringar är namngedda efter choklad. Den fick vi klappa lite på och ta ett foto med! Kul!
 
Vi avslutade dagen med världens största kulglass. Gott!
 
sen hade vi tänkt köpa snabbmat. Men när vi kom ut såg vi att det var en matmarknad precis brevid! Så där ät vi. Rasmus åt något vegetariskt som han aldrig hade prövat förut. Så van tyckte att det var kul att pröva något nytt. Jag åt Langos med rökt lax (och ost). Och det är ju alltid gott. Var riktigt mysigt att sitta där!
 
Bra avslut på bra dag helt enkelt. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Anna och Stora världen

Nu på Nya Zeeland

RSS 2.0