9/4

Förstår att alla ni som läser den här bloggen (a.k.a våra föräldrar) is dying tonknow vad som hänt sen sist. Jag skämmer ju bort er med inlägg här! Igår hade vi en ganska lugn dag. Vi gjorde lite sightseeing i Agnes Water där vi bodde och 1770. Ja,  det är alltså en by som heter så. Ibland skrivs det i siffror och ibland som seventeen seventy. Det är namngett efter året då James Cook först gick iland där. Mm, superfantasifullt va! I alla fall. Vi hittade lite fina ställen att gå på där och så tog vi ett dopp i havet. Resten av dagen tog vi det bara lugnt. Lite kul också att vi träffade på svenskar på campingen. En familj som flyttade hit för typ två år sedan. Träffade farmorn i familjen som var på besök och de två barnen. Farmorn bodde i Göteborg men var från Norrköping från början. Så nu har jag fått höra östgötska så jag väl ska klara mig tills vi kommer hem. Idag har vi varit ute på roligheter igen. Vi gick en tre timmar surfkurs! Jättekul! De flesta lyckas stå upp första gången. Och ja,  av 23 personer var det väl jag och en 11-åring som inte klarade det. Men jag känner mig själv och hade inte direkt förväntat mig att klara det heller. Men jag kom faktiskt närmare än vad jag hade trott! Så det var ju kul. En av coacherna pushade mig massa att komma upp eftersom jag var så nära. Men jag fick aldrig till känslan av det. Men stod på fötterna några gånger iaf även om ena handen var i också. Tycker ändå det var bra gjort av mig! Rasmus tror ju att han ska klara allt. Det var svårare än han trodde... Men han kom upp några gånger i alla fall. Han fick några rätt bra gånger. Det var i alla fall väldigt kul och något jag verkligen kan rekomendera att prova på. Nu står vi på en dyrare camping utan kök (vi hade hoppats/räknat med att det skulle finnas ett då det oftast gör det. Men det finns bara grillar som inte är riktiga grillar. De finns överallt i det här landet. De kallar dem för barbeques men egentligen är det bara en stekplatta med gas under). Nu ska vi spela kort. Får se hur sur Rasmus blir denna gången!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Anna och Stora världen

Nu på Nya Zeeland

RSS 2.0