14/4

Igår var en ganska så lugn dag. Vi åkte till Brisbane Botanic Garden och gick runt lite. Trevligt ställe! Vi åt lunch där med. Jag åt kycklingvingar och Rasmus tog kort på mig. Kan vara de mest osmickrande bilderna på mig någonsin. Trevligt.
 
Sen bestämde vi oss för att åka hela vägen till dyraste campingen vi bott på hittills. Och här ska vi stanna i tre nätter (så två nätter till). Lite var tanken att vi skulle kunna ta det lugnt idag. Det finns pool här som vi tänkte uttnyttja igår. Men hösten har hunnit ikapp oss och det var regnigt och småkallt. Segt!
 
Jag var riktigt, riktigt trött på kvällen. Hade sovit en 45 minuter i bilen och blev jätteförvånad när Rasmus väckte mig och sa att vi nästan var framme. Det kändes som att jag inte hade sovit alls ju! Så mitt jättetrötta jag somnade klockan åtta. Nytt pensionärsrekord tror jag! Sen vaknade vi mitt i natten av att det regnade så fasans himla mycket!
 
Idag har jag och Rasmus varit tillsammans i tre år. Hur det gick till är ett mysterium för alla. Men det gick i alla fall. Så vi tänkte, vad kan vi göra som vi inte gjort tillsammans än? Och så åkte vi till ett medicenter (vårdcentral typ). För det kändes så himla mysigt att sitta där och vänta i 45 minuter! (eller hur länge det nu var, jag har ärligt ingen aning). Eller så är sanningen att Rasmus haft ont i örat i en dryg vecka och senaste dagarna har det bara blivit värre. När han vaknade i natt kunde han inte somna om för att det gjorde så ont. Och han har gått runt och gnällt och låtit som.. tja... mig. Med skillnaden att när Rasmus faktiskt gnäller så gör det ONT. Det i samband med att han började prata väldigt fort (han gör det när det gör ont) gjorde att vi åkte iväg till vårdcentralen. Där konstaterades det snabbt att han hade öroninflammation och penicillin blev utskrivet. (jag tycker att det är kul att det är han och inte jag som fått det. Jag som hade massa öroninflammation som liten. Hade faktiskt lyckats diagnostiserat honom helt själv även om alla gånger jag fått öroninflammation har gått över snabbare än hans).
 
Skönt att kunna få ordning på det nu i alla fall! Sen åkte vi hem och gjorde något så spännande som att tvätta! Handtvätta till och med. För vi hade inte så mycket och jag är snål. Dock han det inte torka innan det började regna. Så nu har vi hela bilen full med tvätt! Förhoppningsvis har det iaf torkat hyfsat till imorgon. Vi hann iaf med att ligga lite i poolen innan det började regna så det var skönt! Nu hoppas vi på bättre väder imorgon. Vi ska vara ute hela dagen så det hade ju varit trevligt! Och så hoppas vi att regnet slutar så att vi kan gå tillbaka till tältet. Fast vi blir nog kvar här ett par timmar till iaf.
 
 
Hela kameran är full med bilder på ödlor!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Anna och Stora världen

Nu på Nya Zeeland

RSS 2.0