10/4

Inte för att det har med något att göra. Men jag har fått "Jag är en liten kanin" på hjärnan och den vill INTE försvinna! Finns ju bättre låtar. Dagen började med att jag vaknade halv sex. Kändes lite väl tidigt även om min vanliga uppstigningstid är klockan sex. Kan liksom oftast inte sova längre. Sen går vi iof ofta och lägger oss vid nio på kvällen. Så just nu har vi Läggtider som pensionärer som inte är min mormor. Sen sover vi ju kanske inte helt optimalt heller. Jag vaknar ganska många gånger på en natt... jag sover på en tunn uppblåsningsbar maddrass med hål. Så den är utan luft ganska fort. Och så har jag Rasmus sovsäck som jag försöker att ha både under (mjuk så fungerar lite som liggubderlag) och över mig. Men det är svårt när den inte är knäppt. Och det vill jag inte för på kvällen är det för varmt att ha den över mig men under natten är det för kallt. Vilka problem va! Rasmus sover på sitt liggunderlag med sin filt på och en handduk över sig när det blir kallt på natten. Som kuddar har vi kläder och handdukar. Campinglivet alltså! Men dagen som jag valt att döpa till "Dagen då Rasmus blev full halv ett på förmiddagen" började för min del alltså klockan halv sex. Sen gick jag upp och gjorde gröt. Helt själv. Alltså helt, helt själv. På Rasmus gasspis. Som jag är lite rädd för. Jag tyckte att jag var väldigt duktig. Sen åkte vi iväg på en marknad. Den var rätt stor men tyvärr var det mesta skräp! Vi köpte iaf en hel del färsk frukt och så några jättegoda korvar. Efter det åkte vi iväg till Bundaberg distillery. Där gör dem rom. Och ni som känner Rasmus vet att han älskar rom. Han har till och med ett speciellt ansiktsuttryck han gör när han luktar på och smakar rom. Väldigt kul! I alla fall så gick vi en rundtur där och fick reda på hur deras rom görs och sådär. Fick se molasser och lite annat. Väldigt bra tour var det. Kul att se hur det gick till och så. På slutet fick vi smaka på lite av deras rom. Jag skulle ju köra så jag sippade bara lite och sen fick Rasmus dricka upp resten. På hungrig mage gjorde det att han blev om inte full så i alla fall klart påverkad. Vilket jag givetvis tyckte var jättekul! Sen hade vi tänkt att hinna med en sak till men kände att det blev för stressigt. Pga söndag stängde de tidigt. Det får bli imorgon istället. Istället åkte vi till eth italienskt ställe och åt god lunch. Vi får se, det kanske blir lunch där imorgon igen! Gott var det i alla fall. Sen handlade vi bara mat och åkte tillbaka tlll campingen. Nu på kvällen smälte vi choklad och doppade vår frukt i. Jättegott! Ananas smakar godare när den är färsk (och med mörk choklad). Den här kom från de vi köpte den avs morgar/farfars gård. Lokalt och färskt. Fint och bra! Men nu är det nog allt sovdags för oss!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Anna och Stora världen

Nu på Nya Zeeland

RSS 2.0